Menarik : Inilah Lamborghini Aventador Paling Ringan & Termurah Di Dunia !!

November 08, 2013



Seorang pereka yang berpangkalan di Seattle, Taras Lesko telah menghabiskan masa selama beberapa bulan untuk membina replika yang hampir sama saiz dengan model kereta popular Lamborghini Aventador hanya menggunakan kertas percetakan dan kadbod.

Dinamakan Lamborghini Aventador A-E2 (selepas seni bina helaian kertas E2 yang digunakan untuk percetakan), ciptaan Taras Lesko ini berukuran 244 x 115 x 63cm dan kini dipasang di dinding di rumahnya. Hanya untuk mendapatkan idea tentang bagaimana proses amat kompleks pembinaan model itu, lihat beberapa bahagian bercetak sebelum ia dipasang.

Menggunakan kemahiran reka bentuk itu, artis yang berpangkalan di Seattle ini mencipta semua bahagian yang diperlukan dalam program-program komputer seperti Adobe Photoshop, Illustrator dan efek, dicetak pada beratus-ratus helaian kertas dan menggunakan pisau pemotong tepat X-acto untuk memotong merekanya. Untuk memastikan kertas model Aventador ini adalah cukup kukuh untuk bergerak, Lesko digunakan serpai tebal sebagai bingkai untuk kenderaan ultra-ringan yang mempunyai berat hanya 11.3 kilogram.


Kredit 
 

©Copyright 2011 Kecoh Bebenor | TNB