Menarik : Anjing Jadi Terkenal Setelah Disolek Jadi Yoda !!

August 02, 2013



Seekor anjing menjadi terkenal setelah disolek menjadi seperti Yoda dalam filem Star Wars pada pertandingan menghias anjing kesayangan. Anjing bernama Jedi ini bulunya diwarnakan menjadi hijau dan dipakaikan kostum yang sama dengan Yoda.

Dalam pertandingan unik ini, yang berhak menang adalah anjing yang berpenampilan paling aneh dan akan mendapatkan hadiah wang bernilai USD5.000 .

Transformasi para anjing peliharaan ini didokumentasikan oleh seorang fotografer, Ren Netherland. Dia melakukan perjalanan beribu-ribu kilometer di seluruh Amerika untuk mengabadikan pertandingan ini setiap tahun.

Mantan perwira Angkatan Laut dari Florida, Amerika Syarikat (AS) ini mengatakan bahawa touch-up yang kreatif pada anjing peliharaan ketika ini sangat popular. "Penjagaan untuk anjing kesayangan ini menjadi sangat popular," ungkap Netherland, seperti dipetik dari Mirror, Kamis (20/6/2013).

Majoriti orang-orang kagum dengan foto hasil jepretan Netherland, banyak yang ingin tahu dan sering menanyakan jenis anjing tersebut.

"Akan selalu ada satu orang yang berfikir hal itu adalah kejam tapi mereka tidak mengerti bagaimana mencintai anjing mereka," ungkap Netherland. (faj)
 

©Copyright 2011 Kecoh Bebenor | TNB